Monday 1 June 2015

Windows 10 Akan Dilancarkan 29 Julai, Dapatkan Salinan Percuma Anda


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sebelum ini Microsoft ada mengumumkan yang mereka akan melancarkan Sistem Operasi/Operating System (OS) mereka yang terbaru selepas Windows 8.1. Khabar angin mengatakan yang Windows terbaru ini akan diberi nama Windows 9 dan terdapat juga ciri-ciri Windows 9 yang bocor. Tapi yang sebenarnya ialah Windows 10. Ya 10 bukan 9. Tak tahu kenapa Windows skip no 9 LOL.

Microsoft mengumumkan bahawa Windows 10 akan dilancarkan pada 29 Julai 2015.

Anatara ciri menarik yang dinanti-nantikan oleh pengguna Windows terutamanya Gamers ialah versi terbaru DirectX iaitu DirectX 12.

Selain itu versi sistem operasi terbaru dari Microsoft ini juga turut mengemaskini antara muka antaranya seperti Start Menu asal yang mana tidak terdapat di dalam Windows 8.

Apa yang menariknya Microsoft juga mengeluarkan kenyataan bahawa semua pengguna Windows 7 dan Windows 8.1 akan mendapat update ke Windows 10 secara PERCUMA! Walaupun korang pakai Windows ehem.. pirate... korang tetap akan dapat update Windows 10. Tapi masih belum diketahui apa kesan jika pengguna Windows lanun upgrade ke Windows 10. Ada yang kata bila update, akan keluar notification "Windows not Genuine" dan ada yang kata sebaliknya. Buat masa sekarang belum ada lagi jawapan yang pasti, jadi kena tunggu bila Windows 10 dah dilancarkan baru kita tahu.


Microsoft juga mengumumkan yang Windows 10 akan diberikan PERCUMA kepada pengguna Windows sedia ada untuk tempoh setahun pertama. Apa yang dimaksudkan Microsoft ni, bila Windows 10 di-release, pada tahun pertama pengguna Windows dapat upgrade ke Windows 10 secara percuma dalam tahun tersebut. Selepas dah tamat setahun tu, pengguna Windows yang belum upgrade perlu membeli Windows 10.

Ohh mungkin ada yang keliru dengan kenyataan "percuma untuk setahun". Jangan risau, bagi pengguna yang telah upgrade ke Windows 10 dalam tempoh masa setahun tu, selepas setahun pun Windows 10 korang masih PERCUMA.

Bermula minggu ini rata-rata pengguna Windows 7 dan Windows 8.1 sama ada pengguna Original atau Lanun dah mula mendapat notification "Windows Update" yang mengatakan "Reserve Your Free Windows 10". 


Apa yang dimaksudkan ini adalah pengguna Windows dah boleh mula untuk mengambil bahagian untuk mendapatkan salinan percuma Windows 10.Kiranya macam korang ambil angka giliran la haha. 
Apabila Windows 10 dilancarkan nanti, Windows akan memuat turun update Windows 10 secara automatik. Pastikan korang enable "Automatic Update". 
Apabila Windows selesai memuat turun update, korang akan diberi pilihan sama ada untuk terus update ataupun untuk tunggu dahulu dan update pada waktu lain.

Selepas dah berjaya update, Windows 10 tu akan menjadi milik korang selamanya secara percuma.



Item Reviewed: Windows 10 Akan Dilancarkan 29 Julai, Dapatkan Salinan Percuma Anda Description: Rating: 5 Reviewed By Afif

Share:

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© 2011 - Reaperz All rights reserved | Theme Designed by Seo Blogger Templates DMCA.com